איך רוכשים דירה

אין ספק שכאשר מדובר על רכישת דירה, מדובר על אחת העסקאות המורכבות והגדולות שאנשים יעשו במהלך החיים שלהם. רכישת דירה היא עסקה מורכבת גם מבחינה משפטית וגם מבחינה כספית. איך תוכלו לדעת שאתם ניגשים לרכישת דירה בצורה הטובה והנכונה ביותר? מה מומלץ לבדוק בדירה מלבד המחיר? על כל אלה ועוד נדבר בכתבה הבאה.

הכתבה בשיתוף עם אישורי משכנתאות.

כמה מילים על התקציב

קחו בחשבון שהמשכנתא היא הלוואה עם ריבית גדולה ועל מנת שלא תמצאו את עצמכם מצטערים שאינכם עומדים בתקציב, מומלץ בתור התחלה, שתרכשו דירה צנועה יותר עם הסכום שעומד לרשותכם ותיקחו עוד הלוואת משכנתא קטנה. כמו כן, עליכם לבדוק את גובה החזר המשכנתא שאתם יכולים לעמוד בו בהצלחה. לשם כך, מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות פרטי שאינו מטעם הבנק.

כמה מילים על בדיקות לפני רכישת הדירה

בדקו את כל אלה:

-בדקו האם אין מפגע סביבתי שעשוי לפגוע באיכות החיים, האם מתוכנן לקום באזור קניון גדול או מגדל גבוה שיפריע לכם, האם האזור מתוכנן להישאר כמו שהוא, האם הדירה שאתם מתכוונים לרכוש אכן רשומה על שם בעל הדירה שמוכר אותה לכם, האם אין שעבודים או עיקולים על הדירה ועוד. כמו כן, מומלץ גם לעשות בדק בית וכך לאשר שאין בעיות בנכס.

-בדקו מה כולל מחיר הדירה. אם מדובר על דירות חדשות, בדקו האם המחיר כולל מע"מ. כמו כן, בדקו האם מוטלים מיסים כמו, מס רכישה, היטל השבחה, מס שבח ועוד.

-בכל הקשור לניהול משא ומתן, מומלץ שתגיעו מוכנים. כך יהיו לכם סיכויים גדולים יותר להשיג את הדירה שאתם מעוניינים בה במחיר שמתאים לכם. על כן, מומלץ שתאספו נתונים לגבי האזור, תעשו רשימה של יתרונות וחסרונות, תבדקו מחירי דירות באזור ועוד.

כמה מילים על המשכנתא

משכנתא היא הלוואה לטווח ארוך. היא מיועדת למימון רכישת נכס כמו, דירה או בית פרטי. למעשה, הבנק נותן את המשכנתא והוא מבטיח את החזר המשכנתא באמצעות שיעבוד הנכס. אפשר לקחת משכנתא לכל מיני מטרות כמו, בנייה של בית מגורים, שיפוץ או הרחבה של דירה, רכישת דירה ואפשר לקחת משכנתא על מנת למחזר משכנתא קיימת. סכום המשכנתא שתקבלו יהיה על פי שיקולי הבנק. למעשה, הבנק לוקח בחשבון את שווי הנכס, את הביטחונות שתעמידו לו וכמובן הוא מתחשב גם בכושר ההחזר החודשי שלכם.

יש מספר שלבים בלקיחת משכנתא והם: הגשת בקשה לאישור עקרוני למשכנתא, המצאת מסמכים נדרשים כמו, אישור הכנסה, תדפיסי עו"ש, חוזה רכישה, נסח טאבו או אישור זכויות של הנכס, הערכת שמאי ועוד. לאחר מכן, התהליך ממשיך עם פתיחת תיק ההלוואה. בהמשך יש לחתום על מסמכי המשכנתא ולהמציא את הביטחונות הנדרשים והשלב האחרון הוא השלב הסופי שבו מקבלים את המשכנתא.