טיפים לרכישת דירה ראשונה

מתכננים לרכוש דירה? אין ספק שמדובר על חוויה מרגשת ומאתגרת.
בכתבה הבאה, נציג לכם טיפים שיעזרו לכם לבצע את הרכישה בצורה הטובה והנכונה ביותר.
מוכנים? אנחנו מתחילים!

הכתבה בשיתוף עם חברת משכנתאות מובילה. לייעוץ משכנתא לחצו כאן.

טיפ מס' 1 – אישור עקרוני למשכנתא

השלב הראשון לקבלת הלוואת משכנתא הוא קבלת אישור עקרוני מהבנק. מומלץ מאוד להיעזר ביועץ משכנתאות מקצועי ומנוסה, שיבטיח את קיצור התהליך. במסגרת התהליך, תצטרכו למסור לבנק מידע רלוונטי עליכם כמו, גיל, מצב משפחתי, רמת השכלה, מקום העבודה, מקורות הכנסה נוספים שיש לכם מלבד המשכורת ועוד. אגב, יכול להיות שהבנק גם יבקש מכם להציג לו מסמכים כמו, 3 תלושי משכורת אחרונים, טופס 106 של השנה האחרונה. אם אתם עצמאיים, תצטרכו להגיש שומת מס הכנסה לשנה האחרונה וגם אישור של רואה חשבון עבור השנה הנוכחית.

טיפ מס' 2 – הגדירו תקציב לרכישת הדירה

ערכו רשימה של כל ההוצאות וכל ההכנסות שלכם. כך תוכלו לדעת כמה אתם יכולים להוציא על רכישת הדירה ומה יהיה התשלום החודשי בו תוכלו לעמוד בהצלחה, על מנת להחזיר את הלוואת המשכנתא.

טיפ מס' 3 – העזרו במתווך דירות

חפשו מתווך דירות מקצועי, שיש לו ניסיון ושיש עליו המלצות. מתווך כזה יכול לעזור לכם למצוא נכסים שמתאימים לתקציב שהגדרתם וגם לצרכים שלכם. כמו כן, הוא גם יכול לעזור בניהול משא ומתן על העסקה.

טיפ מס' 4 – בדקו את המיקום בו נמצאת הדירה

כאשר מחפשים דירה, מומלץ לבדוק את המיקום בו היא נמצאת. יש לחפש שכונה שמתאימה לאורח החיים ולתקציב המוגדר. יש לקחת כל מיני גורמים בחשבון כמו, קרבה לבתי ספר, קרבה למרכזי קניות, תחבורה במקום וכו'.

טיפ מס' 5 – התחשבו בצרכים העתידיים שלכם

כאשר מתכננים לרכוש דירה, יש לחשוב גם על הצרכים העתידיים. לדוגמה, האם אתם מתכננים להקים משפחה ורוצים להיות בקרבת גני ילדים ובתי ספר, או שאתם רוצים לגור בשכונה שמתאימה יותר לאנשים מבוגרים בגיל פנסיה.

טיפ מס' 6 – עשו בדק בית

לא חשוב אם מדובר על דירה חדשה או דירה יד שנייה, מומלץ לבדוק את הדירה לפני הרכישה.  מטרת הבדיקה היא לאתר ליקויים שקיימים בדירה. אלו יכולים להיות ליקויים גלויים לעין וליקויים נסתרים. אגב, במקרה שהדירה היא חדשה, הקבלן יוכל לתקן לכם את כל הליקויים ובמקרה שמדובר על דירה יד שנייה, בדיקת בדק בית, תוכל לעזור לכם להחליט האם כדאי לרכוש את הדירה או לא והאם עלות התיקונים אכן משתלמת או שאולי כדאי לעזוב את הדירה ולחפש דירה אחרת.

טיפ מס' 7 – משא ומתן על מחיר הדירה

מומלץ לנהל משא ומתן על המחיר. הראו שאתם רציניים לגבי רכישת הדירה. אבל מנגד, אל תהיו להוטים על הרכישה. הראו לצד השני שבמידה והמחיר לא נראה לכם, אתם לא תהססו לחפש נכס אחר.

טיפ מס' 8 – סבלנות

רכישת דירה יכולה להיות תהליך ארוך ומורכב. גלו סבלנות ואל תתייאשו. זכרו שמציאת הבית הנכון לוקחת זמן, אבל התוצאה הסופית תהיה שווה את זה.