טיפולי שיניים פופולאריים

חיוך בריא הוא לא רק אסתטי אלא גם חיוני לרווחה הכללית. ביקורים קבועים אצל רופא השיניים הם חיוניים לשמירה על בריאות הפה המיטבית. רופאי שיניים מפעילים מגוון הליכים לטיפול בבעיות שיניים שונות, מטיפול מונע ועד טיפולים משקמים.

בכתבה הבאה, נציג טיפולי שיניים מוכרים ונדבר על מטרתם, על ההליך הרפואי וכיצד הם פועלים לקידום בריאות הפה.

הכתבה בשיתוף עם רופא שיניים בפתח תקווה.

ניקוי שיניים

ניקוי שיניים לפחות פעמיים בשנה, חשוב מאוד לשמירה על בריאות הפה. במהלך ניקוי, שיננית מסירה רובד ואבנית מהשיניים, במיוחד באזורים שקשה להגיע אליהם. תהליך זה מסייע במניעת מחלות חניכיים, עששת וריח רע מהפה.

בדיקות שיניים

בדיקות שיניים מקיפות נערכות כדי להעריך את בריאות הפה הכללית של המטופל. מומלץ לבצע אותן כל חצי שנה. רופאי שיניים בודקים את השיניים, החניכיים והפה לאיתור סימנים של עששת, מחלות חניכיים וכו'. יכול להיות שרופא השיניים ישלח את המטופל לצילום דנטלי וזאת על מנת שיוכל לזהות בעיות נסתרות.

סתימות

סתימות שיניים משמשות לתיקון שיניים שנפגעו מחורים או שברים קלים. רופאי שיניים מסירים את החלק הרקוב, מנקים את האזור ולאחר מכן ממלאים אותו בחומרים כמו אמלגם או שרף מרוכב. הסתימות משחזרות את צורת השן, תפקודה ומגינות מפני ריקבון נוסף.

טיפול שורש

טיפול שורש מתבצע כאשר יש דלקת בלתי הפיכה וגם נמק לרקמת מוך השן. במהלך ההליך, רופא השיניים מנקה את תעלת השורש ואוטם אותה. טיפול זה מציל את השן הטבעית, מקל על כאבים ומשקם את התפקוד של השן.

עקירות שיניים

עקירות שיניים מבוצעות כאשר השן רקובה, פגומה או פגועה בצורה חמורה. רופאי שיניים מסירים בזהירות את השן הפגועה ומבטיחים נוחות למטופל. עקירת שיניים עשויה להתבצע על ידי הליכים משקמים כמו השתלות שיניים או גשרים כדי לשחזר את הפונקציונליות והמראה.

כתרים דנטליים

כתרים דנטליים, מונחים מעל שיניים פגומות או מוחלשות כדי להחזיר את החוזק, הצורה והמראה שלהן. כתרים מותאמים בהתאמה אישית לשן של המטופל. הם משמשים לעתים קרובות לאחר טיפול שורש או לתיקון חללים גדולים או שברים.

גשרים דנטליים

גשרים דנטליים משמשים להחלפת שן חסרה אחת או יותר. הם מורכבים משיניים מלאכותיות המעוגנות לשיניים טבעיות סמוכות או שתלים דנטליים. גשרים עוזרים לשחזר את יכולתו של המטופל לנשוך וללעוס.

שתלים

השתלת שיניים היא פתרון פופולרי ויעיל להחלפת שיניים חסרות. הם כרוכים בהחדרת עמוד טיטניום לתוך עצם הלסת, הפועלת כשורש שן מלאכותי. לאחר מכן מוצמד לשתל כתר המספק שן חלופית עמידה וטבעית למראה.

הלבנת שיניים:

הליכי הלבנת שיניים עוזרים להעלים כתמים ושינויי צבע שיש בשיניים ותורמים לחיוך לבן ובהיר יותר. רופאי שיניים משתמשים בשיטות שונות כמו הלבנה במשרד או ערכות הלבנה הביתה כדי להבהיר את גוון השיניים ולשפר את המראה שלהן

טיפולים אורתודנטיים

טיפולי יישור שיניים, מתקנים שיניים לא מיושרות. טיפולים אלו מעבירים בהדרגה את השיניים למקומן הנכון, ומשפרים את תפקוד הפה, האסתטיקה ובריאות הפה לטווח ארוך.