מערכת סולארית לבית

בשנים האחרונות, אפשר לראות שהמדינה מעודדת הקמה של מערכות סולאריות.
על פי המדיניות החדשה, אפשר למכור לחברת החשמל את החשמל שמפיקים מהמערכת למשך 20 שנים. בכתבה הבאה, נציג שאלות ותשובות לגבי מערכות סולאריות לבית.
מוכנים? אנחנו מתחילים!

שאלה מס' 1 – איפה מתקינים את המערכת הסולארית ואיך מתקינים אותה?

המערכת מותקנת על גג הבית או גג בית העסק. במידה והגג משופע, הקולטים של המערכת יותקנו על המפנה הדרומי. במידה והגג שטוח, הקולטים יפנו דרומה ב-30 מעלות וכל זאת על מנת שיהיה אפשר לנצל בצורה מקסימאלית את השמש.

שאלה מס' 2 – מהו אורך חיי המערכת?

אורך החיים של מערכת סולארית הוא 30 שנה. יש אחריות על הקולטים הסולאריים והיא ניתנת בדרך כלל ל-20 שנה.

שאלה מס' 3 – האם יש מגבלות למקומות עליהם אפשר להתקין את המערכת?

כל עוד הגג חשוף לשמש ואין עליו צל, לא צריכה להיות שום מגבלה.

שאלה מס' 4 – איזה תחזוקה יש לבצע למערכת הסולארית?

יש לנקות אבק מהמערכת מדי מספר חודשים. התחזוקה היא מינימאלית ביותר.

שאלה מס' 5 – האם הקולטים הסולאריים הם שבירים?

מדובר על מוצר שעבר בדיקות מחמירות ונמצא עמיד בפני תנאי מזג אוויר כמו, משקעים כבדים ואפילו ברד. הקולטים אינם שבירים.

שאלה מס' 6 – כמה כדאית כלכלית מערכת סולארית?

הדבר תלוי בגודל המערכת. אפשר לומר שמבחינת החזר השקעה, מדובר על 10 אחוז שנתי.

שאלה מס' 7 – האם המערכת חייבת במס?

יש פטור ממס עד סכום של 24,000 שקלים בשנה.

שאלה מס' 8 – האם ניתן לקבל מימון למערכת?

התשובה היא כן. אפשר לקבל מימון מהבנקים. אלה מעמידים לרשות הלקוחות, מסלולי הלוואה להקמת מערכת סולארית.

שאלה מס' 9 – כמה זמן לוקח להתקין מערכת סולארית?

יש שלב שיש לבצע מול חברת החשמל. שלב זה לוקח כשבועיים עד חודש. מבחינת זמן ההתקנה, הוא תלוי בגודל המערכת והוא יכול להיות יומיים עד ארבעה ימים.

שאלה מס' 10 – האם ניתן לבטח את המערכת?

התשובה היא כן. רוב חברות הביטוח מציעות כיסוי ביטוי למערכות סולאריות. הכיסוי הזה כולל נזקי שבר, נזקי מזג אוויר וכמובן ביטוח נגד אובדן הכנסה וזאת במקרה ויש צורך בתיקון של המערכת.

שאלה מס' 11 – האם כאשר יש הפסקת חשמל, המערכת עדיין תפעל?

התשובה היא לא. במצב של הפסקת חשמל ברשת הארצית, גם המערכת הסולארית לא תפעל.

שאלה מס' 12 – האם יש תשלומים נוספים שצריך לשלם לחברת החשמל בגין המערכת הסולארית?

יש תשלום חד פעמי בגין בדיקת המתקן וחיבור מונה חדש. כמו כן, יש גם תשלומים קבועים כמו, עלויות מערכתיות, דמי גיבוי, דמי שימוש ברשת ודמי איזון.