איך בוחרים מתווך נדלן

במידה ואתם מעוניינים לקבל עזרה מקצועית בקנייה או במכירה של דירה, תוכלו להיעזר בשירותיו של מתווך נדל"ן. בכתבה הבאה, נציין דברים שחשוב שתדעו, לפני שאתם מפקידים את גורל הנכס שלכם בידי חברת תיווך.

הכתבה בשיתוף עם חברת ברהום המציעה שירותי תיווך בהרצליה.

כמה מילים על מתווך מורשה

באתר משרד המשפטים, תוכלו לבדוק האם המתווך הוכשר לתת שירותי תיווך. מומלץ שתעזרו אך ורק במתווך מורשה.

כמה מילים על רישיון התיווך

למתווך הנדל"ן, צריך להיות רישיון תיווך בתוקף. כמובן שאת הבדיקה הזאת, מומלץ שתעשו עוד לפני חתימה על החוזה מולו. כל שתצטרכו לעשות הוא לבקש ממנו להציג את רישיון התיווך שלו.

כמה מילים על עריכת החוזה על הנכס

המתווך לא יכול לערוך את החוזה בין הרוכש לקונה. כאשר עורכים חוזה, מדובר על פעולה משפטית ויש להיעזר בעורך דין.

כמה מילים על הזמנת שירותי תיווך

הלקוח וגם המתווך נדרשים לחתום על טופס הנקרא "הזמנת שירותי תיווך במקרקעין". חתימה על הטופס הזה, היא חובה על פי חוק המתווכים במקרקעין.

כמה מילים על אחוז התיווך

כאשר מדובר על עמלת תיווך, מדובר על אחוז קבוע. כאשר רוכשים דירה, העמלה היא 2 אחוזים וכאשר מדובר על השכרת דירה, התשלום על התיווך לא יהיה כעמלה אלא יהיה בשווי של חודש שכירות אחד.

כמה מילים על בלעדיות בתיווך

מדובר על הסכם בין הבעלים של הנכס לבין המתווך. במסגרת ההסכם, שני הצדדים מסכימים שהמתווך יפרסם את הנכס. בעל הנכס מצידו יתחייב שלא לפרסם את הנכס אצל מתווך אחר.
כמו כן, חשוב לדעת שעמלת התיווך בכל מקרה תשולם למתווך ולא חשוב אם הרוכש של הנכס הגיע באמצעותו או לא. הבלעדיות הזאת תקפה ל-3 חודשים בלבד. בפרק זמן זה, המתווך נדרש לבצע את כל הפעולות הנדרשות על מנת לשווק את הנכס.

כמה מילים על תפקידו של המתווך בזמן רכישת הדירה

המתווך צריך לתת מידע מקיף וגם אמין על המצב של הנכס. כמו כן, הוא גם צריך לומר לקונה על שינויים ושדרוגים שיש בנכס כמו, חלוקה של החדרים, תוספות בנייה, שינוי קירות ועוד.  
מומלץ להיעזר במתווך שיש עליו המלצות טובות. כמו כן, רצוי גם להגיע לפגיה ראשונית ולנהל איתו שיחת היכרות. השיחה יכולה לעזור בקבלת ההחלטה לגבי המתווך.

כמה מילים על הצד של הקונה

מומלץ שהקונה יגדיר באופן מדויק ככל הניתן את אופי הנכס שהוא רוצה. כלומר, עליו לציין פרטים כמו, מיקום, מספר חדרים, תוספות כמו מעלית וחנייה, חדר ממ"ד ועוד. כך המתווך יהיה יותר ממוקד וימצא התאמות אידיאליות לקונה.

כמה מילים על החובה של המתווך

כאשר המתווך מוסר ללקוח פרטים לגבי הנכס, עליו להציג לו נימוקים בעד ונימוקים נגד הבחירה שלו בנכס. הוא צריך לפעול בנאמנות וכמובן בהגינות והכי חשוב במקצועיות.