ניהול ואחזקת מבנים

בארץ, יש המון חברות המציעות שירותי ניהול ואחזקת מבנים. בכתבה הבאה, נציין את ההבדלים בין אחזקת מבנים פרטיים לבין אחזקת מבנים מסחריים.
כמו כן, נציע גם טיפים לבחירת החברה המתאימה.

מהי חברת ניהול ואחזקת מבנים לנכסים מסחריים?

נכסים מסחריים הם בנייני משרדים, קניונים, מבני תעשייה, חנויות קמעונאיות, עסקים קטנים, עסקים גדולים ועוד. על פי ההגדרה, נכס מסחרי יכול להיות נכס קטן או גדול. נכס כזה משמש כנותן שירות, כמקום עבודה או כמקום מסחר עבור עסק כלשהו. בכל נכס ובפרט בנכס מסחרי, מתקיימים יחסים בין השוכר למשכיר. על כן, רצוי שהנכס ינוהל באמצעות חברת ניהול ואחזקה. כך יהיה אפשר להקל על שני הצדדים וגם לשפר את החוויה שלהם.

כמה מילים על אחזקת נכס מסחרי

מדובר על דבר שאינו פשוט. יש לא מעט פרטים משפטיים וגם כספיים, שמומלץ להסדיר וזאת עוד לפני שהנכס מאוכלס. כמו כן, מלבד חתימה על חוזה, יש גם אלמנטים נוספים שיש להתייחס אליהם כמו, גבייה ואכלוס. במרבית המקרים, יש דגש משמעותי על נושא הניקיון. מלבד הניקיון, יש גם מערכות נוספות שמומלץ לתת עליהן דגש כמו הגינון, ההדברה, פינוי האשפה, מערכת האינסטלציה, מערכת כיבוי האש ועוד.

כאשר בוחרים להיעזר בחברת ניהול ואחזקת מבנים, היא פועלת כמעין מתווכת בין המשכיר לשוכר. כחלק מתפקידיה, היא גם תדאג לשפר את התפקוד השוטף לא רק של הנכס אלא גם של כל המערכות שנמצאות בו. כמו כן, גם היחסים והתקשורת בין בעל הנכס לדייר או הדיירים, ישתפרו.

אחזקת נכס פרטי מול נכס מסחרי – איך בוחרים נכון?

להלן הטיפים שלנו:

-זמינות – חשוב לבחור בחברה שתהיה לה זמינות מקסימאלית. כך היא תוכל לספק את כל השירותים הנדרשים בכל עת. כמו כן, במידה והנכס שלכם פועל גם בשבתות, מומלץ לוודא עם החברה שהיא אכן תוכל לספק מענה גם בשבתות.

-ניהול שוטף אפקטיבי – חשוב לבחור בחברה מקצועית שתדאג לתחזוקה שוטפת לאורך כל השנה. לכל נכס יש מערכות לתחזק ועל כן יש לבצע טיפולים תקופתיים למערכות הללו. כדאי לבדוק עם החברה שהיא יודעת איך להתמודד עם התחזוקה הנדרשת.

-חדשנות – יש לבחור בחברה שמחזיקה הון אנשי איכותי וגם עושה שימוש בכלים טכנולוגיים חדישים כמו, תוכנות גבייה, תוכנות ניהול, שירות לקוחות חדשני ועוד.

-גבייה – מדובר על נושא שהוא נקודת התורפה של נכסים מסחריים וגם פרטיים. מומלץ לוודא עם חברת הניהול שהיא אכן

יודעת להתמודד בהצלחה עם הליך הגבייה. כמו כן, אפשר לשאול כיצד התמודדה בעבר עם סרבני תשלום ובכלל עם בעיות שהיו לה מול לקוחות.

-המלצות – בגלל שיש המון חברות שמספקות שירותי ניהול ואחזקה, כדאי מאוד לבחור בחברה שיש עליה המון המלצות. יש גם להתייעץ עם לקוחות החברה שממנה חושבים להזמין את השירות.