פתרונות אקוסטיקה

מדובר על פתרון מצוין להפחתת רעשים. הוא כולל שימוש בחומרי בידוד שחוסמים רעשים.
איזה סוגים של בידוד אקוסטי יש? כמה זה עולה?
על כל השאלות הללו ועוד, נשיב בכתבה הבאה.

הכתבה בשיתוף עם א.עדי אקוסטיקה.

בידוד אקוסטי הוא שכבה של חומר מבודד שנמצא מתחת למרצפות, בתוך הקירות או בתוך התקרה המטרה העיקרית של הבידוד האקוסטי הוא לחסום רעשים. למעשה, ניתן לומר שהוא עובד בצורה דו צדדית ומה הכוונה? הוא מונע מרעשים לצאת מהחדר ומנגד הוא חוסם רעשים מבחוץ. אגב, אם מדובר על רעשים חזקים, יש לעשות שימוש בבידוד אקוסטי שיהיה אפקטיבי יותר.

סוגי בידוד אקוסטי

יש כל מיני סוגים של בידוד אקוסטי. כל אחד מתאים למטרה אחרת. להלן הסוגים:

-צמר סלעים – מדובר על חומר הבידוד הנפוץ ביותר. הוא לא דליק, עמיד לחום והוא מספק לא רק בידוד אקוסטי אלא גם בידוד מקור וחום. הוא מגיע בכל מיני רמות של דחיסות. אגב, ככל שהוא יותר דחוס וגם כבד, כך הוא יהיה מבודד רעשים טוב יותר.

-צמר סלעים עטוף – מדובר על צמר סלעים שעטוף בניילון. עושים בו שימוש במקומות בהם יש חשש לחדירה של מים. מדובר על מקומות כמו תקרות וגגות. למעשה, הציפוי מונע מהסיבים להתפרק וכמו כן שומר עליו מפני רטיבות. מחירו הוא קצת יותר יקר מצמר סלעים רגיל.

-צמר זכוכית – מדובר על משטח סיבים קשיח. הוא יעיל לא רק עבור בידוד אקוסטי, אלא גם עבור בידוד של חום וקור. צמר זכוכית מספק בידוד פחות טוב מצמר סלעים. עושים בו שימוש בעיקר לבידוד אקוסטי בסיסי.

-צמר אדמה – מדובר על סיבים מינרליים גמישים. לצמר אדמה וגם לצמר סלעים יש תכונות דומות.

-יריעות בידוד אקוסטי – מדובר על משטחי גומי דקים. ניתן לומר שהם מספקים בידוד אקוסטי ברמה גבוהה במיוחד. כמו כן, הם לא תופסים הרבה מרחב. עושים בהם שימוש, כאשר מעוניינים לחסוך מקום. לדוגמה, כאשר רוצים לבודד רעשים חזקים מאוד או כאשר רוצים להוסיף תוספת של בידוד לקיר קיים.

-ספוג אקוסטי – מדובר על ספוג שעשוי מחומר פלסטי מוקצף. עושים בו שימוש, כאשר מעוניינים לפזר את הצלילים בחדר טוב יותר. ספוג אקוסטי הוא דליק.

-דבק בידוד – מדובר על דבקים שמשמשים להדבקה של חומרי בידוד אקוסטי או לאטימה נקודתית. נציין שהדבק עצמו לא משמש כשכבת בידוד בפני עצמו.

כמה מילים על בידוד אקוסטי לקירות

במידה ואתם בונים קיר לחדר, עליכם לתכנן אותו בהתאם לכמות הרעש שהוא צריך לחסום. במידה ואתם מעוניינים לחסום כמות רעש גבוהה, אז נמליץ לכם על בניית קיר עם שכבת גבס כפולה ועם חומר בידוד מסוג צמר סלעים בדחיסות של 60 או 80 ק"ג. במידה ואתם מעוניינים לחסום כמות רעש  לא כ"כ גבוהה, אז נמליץ לכם על קיר עם שכבת גבס אחת וצמר סלעים במשקל של 60 ק"ג.

כמה עולה בידוד אקוסטי?

להלן מחירים של חומרי בידוד פופולאריים:

-צמר זכוכית במשקל של 24 ק"ג יעלה 20 עד 30 ש"ח למטר.

-צמר סלעים במשקל של 30 ק"ג יעלה 25 עד 35 ש"ח למטר.

-צמר סלעים במשקל של 60 ק"ג יעלה 60 עד 80 ש"ח למטר.

-צמר סלעים במשקל של 80 ק"ג יעלה 80 עד 120 ש"ח למטר.

-צמר אדמה במשקל של 24 ק"ג יעלה 20 עד 35 ש"ח למטר.

-יריעת בידוד אקוסטי תעלה 100 עד 300 ש"ח למטר.

-בניית קיר גבס עם פלטה כפולה וצמר סלעים במשקל 60 עד 80 ק"ג תעלה 350 עד 500 ש"ח למטר.