טיפים לילדים להצלחה במבחנים

לימוד למבחנים יכול להיות תקופה לחוצה עבור בני נוער. עם זאת, עם כמה טיפים פשוטים, אפשר להפוך את הלימוד למבחנים להרבה יותר קל ופחות מלחיץ.

הכתבה בשיתוף עם אתר "בהצלחה". באתר, תוכלו למצוא מאגר של מבחנים במגוון מקצועות לכיתות ג' עד כיתות ט'.
לדוגמה, מבחן במתמטיקה לכיתה ו, מבחן באנגלית לכיתה ז, מבחן במדעים לכיתה ט ועוד.

טיפ מס' 1 – תכנון מראש

יש להקדיש מספיק זמן ללימודים ולוודא שיש את כל חומרי הלימוד הנדרשים. מומלץ גם לצור
לוח זמנים מסודר ללימוד החומר, לפרק את החומר לתתי נושאים וכו'.

טיפ מס' 2 – חלל לימוד שקט ונוח

חשוב למצוא מרחב לימוד שקט ונוח ללא הסחות דעת. זה יכול להיות חדר שינה, ספרייה וכו'.
כל מקום שיהיה בו שקט, על מנת שיהיה אפשר להתרכז הכי טוב שאפשר בחומר הלימודי.

טיפ מס' 3 – עזרי לימוד

ישנם עזרי לימוד רבים שיכולים לעזור להתכונן למבחנים. אלה יכולים מאגרי בחינות מקוונים, חוברות לימוד, ספרים ועוד. כלים אלו יכולים לסייע בלימוד החומר הלימודי בצורה שתהיה לא רק יעילה יותר אלא גם מהירה יותר.

טיפ מס' 4 – הפסקות

חשוב לעשות הפסקות בזמן הלימודים. הפסקות יכולות לעזור להישאר ממוקדים בלימוד וגם יכולות למנוע שחיקה (אין טעם ללמוד את החומר כמה שעות ברציפות. הדבר לא יהיה אפקטיבי בכלל). מומלץ לקחת הפסקה של 10-15 דקות בכל שעה.

טיפ מס' 5 – לישון מספיק

כאשר לומדים למבחנים, מומלץ מאוד לישון לפחות 8 שעות בלילה. מחסור בשינה יכול להשפיע לרעה על הריכוז, הזיכרון והביצועים הכלליים.

טיפ מס' 6 – מעבר על החומר באופן קבוע

סקירת החומר באופן קבוע יכולה לעזור לזכור את החומר הלימודי טוב יותר. ניתן לעשות זאת על כתיבת הערות, כתיבת סיכומים קצרים, עיון במדריכי לימוד וכו'. יש לעשות זאת מדי פעם ולא לחכות עד למועד בו צריך ללמוד למבחן.

טיפ מס' 7 – עזרה

אם מתקשים בנושא מסוים, חשוב לבקש עזרה. ניתן להיעזר במורה, ניתן לקבוע שיעור פרטי עם מורה פרטי מומלץ שבקיא בחומר, ניתן להיעזר בחבר לכיתה ששולט בנושא וכו'. העיקר שתתקבל עזרה והחומר יובן כמו שצריך.

טיפ מס' 8 – תרגול עם בחינות קודמות

תרגול עם בחינות עבר יכול לעזור להתכונן לשאלות שעשויות להופיע במבחן. כמו כן, זה גם יכול לעזור בהבנה טובה יותר של החומר. כיום, יש מגוון אתרים בהם אפשר למצוא בחינות משנים קודמות. מומלץ מאוד להיעזר בהם.

כמה מילים לסיכום…

נמליץ לכם ליישם את כל הטיפים שהוזכרו לעיל. אם תבחרו ליישם אותם, אתם כבר תראו בעצמכם שפעם הבאה שתלמדו למבחנים, יהיה לכם הרבה פחות מלחיץ והלימוד יהיה אפקטיבי וכזה שהתוצאות שלו יתבטאו בציונים גבוהים במבחנים. שיהיה בהצלחה!