טיפים לבחירת מטבחים

בשנים האחרונות, תודות לתכניות טלוויזיה כמו מאסטר שף, אפשר לראות שהמטבח הפך למרכז הבית. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאת הכתבה ולקבל טיפים שישדרגו את כל מטבח.

הכתבה בשיתוף עם דא קוצ'ינה מטבחים.

טיפ מס' 1 – תכננו עד הפרט הקטן

במידה ואתם מזמינים מטבח חדש, מומלץ לתכנן מראש מקום לכל פריט שיהיה במטבח. כלומר, עליכם לחשוב איפה ימוקמו קופסאות הפלסטיק, קערות לארוחת בוקר, צלחות, כוסות וכו'. כמו כן, מומלץ שהמזווה שלכם יהיה בסמוך לאזור העבודה שלכם. גם את הסכו"ם וכלי השולחן, מומלץ למקם ליד המטבח. כך יהיה לכם הרבה יותר קל לפרוק מהמדיח את הכלים הנקיים ולהחזיר אותם לארונות.

טיפ מס' 2 – וודאו שיש מעברים רחבים

עליכם להקפיד על מעברים מרווחים וכל זאת על מנת לאפשר תנועה זורמת במטבח. לדוגמה, אם מדובר על מעבר שיש בין האי לבין הארונות הגבוהים, קחו בחשבון שהוא צריך להיות מינימום 120 סנטימטרים ואם מדובר על מעבר בין האי לבין משטח העבודה, קחו בחשבון שהוא צריך להיות מינימום 100 סנטימטרים.

טיפ מס' 3 – וותרו על דלתות וצרו מגירות

כך תוכלו לנצל את חלל המטבח במקסימום ועם יעילות מירבית וכמו כן החלל כולו יהפוך לנגיש יותר. במידה ואתם לא מעוניינים לוותר על הדלתות, עליכם לדאוג שהן לא יהיו גדולות מ-60 סנטימטרים.

טיפ מס' 4 – מקמו את המיקרוגל בגובה של המבשל הראשי

המיקום הכי אידיאלי יהיה כ-40 סנטימטרים מעל השיש. במידה והמשתמשים העיקריים במיקרוגל הם הילדים, אז העדיפו שהמיקרוגל יהיה בגובה השיש.

טיפ מס' 5 – הכניסו אי למטבח

יש יתרונות לאי שכן הוא משמש לכמה פונקציות בהן, אחסון, שולחן אכילה ומשטח עבודה. במידה ואתם משתמשים באי לבישול ואכילה, עליכם לשים לב שיש מספיק מקום בין אחד אחד שיושב באי לבין אחד שעובד עליו.

טיפ מס' 6 – תכננו אזור מוגדר להכנת שתייה

יש להפריד את אזור השתייה מאזור הבישול. מומלץ לצור פינה במטבח שבה יהיה מכשיר התמי 4, מכונת הקפה וכמובן קופסאות של סוכר, תה ועוגיות.

טיפ מס' 7 – הקפידו לסדר את אזור הכיריים

מומלץ שיהיה לכם אזור נגיש שיהיה ליד הכיריים ובו יהיו התבלינים והשמנים בהם אתם משתמשים. לצורך כך, תוכלו להתקין מדפים מעל הכיריים או להשתמש בעגלה למטבח.

טיפ מס' 8 – צרו מגירת ילדים

זוהי מגירה ייעודית שתהיה עבור הילדים. במגירה, תוכלו לשים מאכלים וחטיפים שאהובים עליהם.

טיפ מס' 9 – צרו מקום ללוח מודעות

תוכלו להשתמש בו על מנת להעביר הודעות בין המתגוררים בבית או שתוכלו לצור רשימת קניות של פריטים. אפשר להשתמש בלוח מגנטי או לוח גיר.

טיפ מס' 10 – תדאגו לתאורה נכונה וטובה במטבח

אין ספק שאחד הדברים החשובים במטבח הוא התאורה. מומלץ שתהיה תאורה חמה ולא קרה. כמו כן, רצוי גם להתקין תאורה מעל האי ומעל משטחי העבודה וגם מתחת לארונות העליונים במטבח.