איך כדאי לאחסן מזון יבש

אין ספק שבכל מטבח, נוכל למצוא במזוודה תבלינים, קטניות, פיצוחים, פירות יבשים, אורז, קמחים, פסטות ועוד מגוון גדול של מוצרים יבשים. שימו לב, למרות שהתוקף של המוצרים הללו הוא ארוך יחסית למוצרים כמו ירקות טריים, מוצרי חלב ובשר, עדיין אותם מוצרים יבשים יכולים להתקלקל ובכלל למשוך אליהם כל מיני מזיקים. על מנת שיהיה אפשר למנוע את המצב הזה, יש לתת תשומת לב מיוחדת לצורה בה אנו שומרים על המזון היבש שיש ברשותנו.

הכתבה בשיתוף עם י.שבי – שיווק מזון בע"מ.

כמה מילים על הגורמים שעשויים לקלקל את המזון שלנו

על מנת שיהיה אפשר להבין למה יש לאחסן מזון בצורה מסוימת, יש להבין מה גורם לו בכלל להתקלקל. יש כל מיני תנאים סביבתיים שמאפשרים התפתחות של פטריות ועובש ועל כן עלינו לעשות כל מה שרק אפשר וזאת על מנת למנוע אותם. על כן, יש להקפיד על כל הגורמים הללו:

-לחות – מדובר על מידת הרטיבות שיש באוויר. פטריות וגם עובש יכולים לשגשג בסביבה לחה. על כן, עשו לכם כלל ואחסנו את פריטי המזון במקום שלא יהיה לח, אלא יהיה כמה שיותר יבש.

-טמפרטורה – הידעתם שעובש יכול להתפתח גם במקום כמו המקרר? ההסבר לכך הוא משום שיש לו טווח גדול של טמפרטורות גידול. מה שכן, עובש לא ישרוד בטמפרטורה שמתחת ל-0 מעלות. על כן, העדיפו לאחסן את פריטי המזון שלכם במקפיא.

-חמצן ואור – אחסנו את פריטי המזון במקום מוצל. הימנעו מלהניח אותם בקרבת חלון או ליד השיש וזאת משום שהחמצן וגם אור השמש, עשויים לגרום לתהליכים שיכולים להזיק להם.

טיפים לאחסון של סוגי מזון שונים:

להלן הטיפים שלנו:

-מאפים ולחמים – מומלץ לשמור בשקית המקורית שלהם או בקופסאות ואקום אטומות לחלוטין. אגב, אם מדובר על לחמים טריים, יש לצרוך אותם תוך יומיים או שלושה או שאפשר להקפיא אותם עד 3 חודשים. כמו כן, אפשר גם לשמור כ-7 ימים במקרר.

-קמחים, דגנים וקטניות – מומלץ לשמור במיכלים אטומים. אם רוצים להאריך את התוקף, אפשר להקפיא למשך שנה.

-תבלינים ועשבי תיבול – מומלץ לשמור בקופסאות מזכוכית במקום חשוך וגם קריר. אפשר גם להקפיא.

-אורז – מומלץ לשמור במיכל אטום למשך 6 חודשים ולאחסן במקרר.

-פירות יבשים – מומלץ לשמור במיכל אטום ובמקום קריר (לא במקרר, אלא במזווה).

-אגוזים – מומלץ לשמור במיכל אטום. אפשר גם להקפיא.

-פיצוחים – מומלץ לשמור בקופסאות וואקום ולשים במקפיא.

כמה מילים על איכות המזון

אין ספק שאם נקפיד על אחסון נכון של המזון, הרי שנוכל לרכוש כמויות גדולות ממנו וגם לחסוך כסף ולהאריך את חיי המדף של המוצרים השונים. יחד עם זאת, חשוב לציין שגם לאיכות המוצרים יש חשיבות גדולה. יש לרכוש את המוצרים בחנויות מתמחות ומומלצות, בהן יש תחלופה גבוהה.