איך בוחרים סולם

סולם הוא אחד מכלי העבודה הפופולאריים ביותר. ניתן להשתמש בו למגוון גדול של משימות.
במידה והחלטתם להתחדש בסולם חדש, מומלץ שתוודאו שיהיה זה סולם איכותי שישרת אתכם לאורך שנים רבות. בחנויות ובאתרי האינטרנט, תוכלו למצוא מבחר גדול של סולמות. במידה ואתם מבולבלים מהמבחר העצום שיש, אנחנו מזמינים אתכם להישאר איתנו.

בכתבה הבאה, נעזור לכם לבחור את הסולם המתאים עבורכם.
מוכנים? אנחנו מתחילים!

חשבו על הצורך שלכם

בראש ובראשונה עליכם להגדיר לאיזה מטרה אתם רוצים את הסולם. כאשר המטרות יוגדרו בצורה מדויקת, יהיה לכם קל למצוא את הסולם המתאים. חשבו האם אתם צריכים את הסולם על מנת שתהיה לכם גישה נוחה לארונות ומדפים, או שאולי אתם צריכים את הסולם לעבודות בגינה או עבודות בגג או שאתם צריכים אותו לצורך צביעה של הקירות והתקרות וכמו כן לתליית גופי תאורה ותמונות. כמו כן, בדקו לגבי גובה הסולם הנדרש לכם, אופן הפתיחה שלו (האם מדובר על סולם יחיד נשען על הקיר או סולם כפול) וכו'.

חפשו דגמים שמתאימים לצרכים שלכם

בדקו את ההיצע הקיים של הסולמות וסמנו לכם סולמות רלוונטיים. כמו כן, תוכלו גם לבקש המלצות על סולמות מחברים, בני משפחה וקולגות וכמו כן תוכלו לקרוא המלצות ברשתות החברתיות.
מומלץ שתתמקדו בדגמים המיוצרים על ידי חברות אמינות וגם ידועות. כמו כן, בדקו גם את חומר הגלם ממנו עשוי הסולם ובדקו האם יש לסולם תו תקן ישראלי או בינלאומי. נסו גם להיעזר באיש מקצוע שיוכל להתאים לכם את הסולם הטוב ביותר עבורכם.

השוואת מחירים ורכישה

אם הגעתם לשלב הזה, יש בידיכם דגמים רלוונטיים של סולמות. מומלץ לקחת הצעות מחיר ממספר משווקים. יש לבחור את ההצעה עם המחיר ההוגן ביותר. כמו כן, יש לבדוק עם המשווק, האם יש גם אחריות על הסולם ולכמה זמן.

כמה טיפים לסיום…

להלן הטיפים שלנו:

-כאשר מבצעים עבודות על סולם, עדיף לא לבצע אותן כאשר אתם לבד. מומלץ שיהיה איתכם אדם נוסף.

-כאשר אתם מטפסים על הסולם או יורדים ממנו, יש לאחוז בו היטב, בשתי ידיים.

-בדקו את הסולם אחת ל-6 חודשים. אם הסולם מקולקל, אל תשתמשו בו.

-הסולם שלכם התקלקל? אל תתקנו אותו בעצמכם. מסרו אותו לתיקון אצל מומחה בתחום.

-הציבו את הסולם על בסיס יציב על מנת שתוכלו למנוע תזוזות. במידה ואין אפשרות להניח את הסולם על משטח יציב, עדיף שיהיה אדם נוסף שיתמוך בסולם.

-על כל אחד מהשלבים של הסולם, יעמוד אדם אחד בלבד.

-בדקו מהו המשקל שהסולם יכול לשאת. אין לשאת על הסולם משקל שלא מתאים לייעוד המקורי שלו. בדרך כלל, המשקל הוא עד 150 קילו.