במידה ואתם מעוניינים לשפץ את הבית ולא יודעים מאיפה להתחיל, המדריך שלנו הוא בדיוק בשבילכם. מוכנים? אנחנו מתחילים!

לפני שמתחילים בשיפוץ, לוקחים השראה

תוכלו לשאוב השראה מאתרים כמו Pinterest ו-Houzz. אלו אתרים בהם תוכלו למצוא מגוון גדול של רעיונות לעיצוב הבית. כמו כן, תוכלו גם להיעזר במגזינים כמו "גו סטייל" או "בניין ודיור". אפשר גם לצפות בערוצי טלוויזיה כמו בית פלוס.

מה אתם רוצים לשפץ בבית?

מומלץ להגדיר את הצרכים שלכם וכמו כן מאיזה סיבות תרצו לצאת לתהליך של שיפוצים. לדוגמה, האם מדובר על שיפוץ למטרת השקעה או שיפוץ דירה למגורים.
אם מדובר על הסוג הראשון, באמצעות השיפוץ תוכלו להעלות את ערך הדירה שאתם רוצים למכור או להשכיר. אם מדובר על הסוג השני, באמצעות השיפוץ תוכלו לשפר את המראה הכללי של הבית וכמו כן להחליף תשתיות ישנות.

הגדירו תקציב לשיפוץ הדירה

כאשר סיימתם להגדיר את הרצונות והמטרות שלכם מהשיפוץ, כעת הגיע הזמן שתהיו מעשיים ותגבשו תקציב מתאים לשיפוץ. זה הזמן לקבל הצעות מחיר מקבלני שיפוצים וכמו כן להגדיר כ-20 אחוזים מהתקציב עבור בלת"מים בתהליך.

כמה עולה שיפוץ דירה?

קחו בחשבון שהמחיר הכללי הוא 1200 עד 1500 ש"ח למטר. כמובן שמדובר רק על עבודת הקבלן בלבד. לעלות זאת יתווספו גם עלויות נוספות כמו, קניית חומרי גמר, עבודות אלומיניום, מיזוג, מטבח, דלתות ופרקט. כמו כן, הסכום שתשלמו על השיפוץ יכול להשתנות והוא תלוי השיפוץ. אם מדובר על שיפוץ חלקי, העלות תהיה נמוכה יותר. אם מדובר על שיפוץ קומפלט, העלות תהיה גבוהה יותר.

האם אפשר לשפץ את הבית בתקציב מוגבל?

בהחלט. תוכלו לעשות את השיפוץ בשלבים. לדוגמה, תוכלו להתמקד רק באזור אחד או כמה אזורים בבית. לדוגמה, אם תרצו לשפץ את חדר האמבטיה, השיפוץ יעלה לכם 15,000 עד 20,000 שקלים. במידה ותרצו לשפץ רק את המטבח, העלות תהיה כ-50,000 שקלים.

בניית תכנית השיפוץ

אפשר לבצע את השלב הזה לבד או עם איש מקצוע מתאים כמו, אדריכל או מעצב פנים. במידה ותחליטו לעשות את השלב הזה לבד, זה יחסוך לכם המון כסף אבל מצד שני זה עשוי לקחת המון זמן. מומלץ מאוד לבנות את תכנית השיפוץ עם איש מקצוע כי הוא יכול להסב את תשומת ליבכם לאלמנטים חשובים שאולי לא הבחנתם בהם.

קבלת הצעת מחיר לשיפוץ הבית

שימו לב שההצעה כוללת את הפרטים הבאים: פירוט העבודה, לוח הזמנים לביצוע העבודה, פריסת התשלומים ותוקף ההצעה. קחו הצעת מחיר ממספר קבלנים. כך תוכלו להשוות בין הקבלנים ולנהל משא ומתן על שיפוץ הבית.

כמה מילים על היתרי בניה ושיפוץ

אם מדובר על שיפוץ פנימי, אתם לא חייבים בהיתר בניה וזאת כל עוד הוא לא משפיע על חיצוניות המבנה, על החזיתות, על הפתחים ועל גובה המבנה. אתם כן תצטרכו היתר בניה אם מדובר על תוספות למבנה קיים, מפתח חדש בקיצור חיצוני, מחסן שאתם רוצים להסב לחלק מבית המגורים וכו'.